Loopbaanadviesbureau Focus Nederland heeft voor de 8ste keer de tweejaarlijkse klanttevredenheidtoets door de onafhankelijke keuringsinstantie Cedeo laten uitvoeren voor de loopbaandienstverlening.Focus haalde een kwaliteitserkenning van 96,5%.
Cedeo neemt met zowel opdrachtgevers als cliënten contact op en bespreekt op tal van onderwerpen de ervaringen met Focus. Sinds 2006 voert Cedeo deze toets uit voor Focus en alle keren lag de klanttevredenheid boven de 90%, waarvan 7 maal boven de 95%. Een Cedeo-erkenning betekent dat tenminste 80% van de klanten tevreden is over de kwaliteit van de dienstverlening.
Christel Logemann, algemeen directeur van Focus is trots op de feedback van zowel opdrachtgevers als kandidaten: “het leveren van optimale dienstverlening is ons doel. Dat realiseer je door uitstekende adviseurs, een goed werkend projectbureau, aandacht voor nieuwe ontwikkelingen en door contact te onderhouden met cliënten, opdrachtgevers en elkaar. Als een van de oudste loopbaanadviesbureaus, is het vanzelfsprekend maar ook altijd weer een uitdaging om te blijven kiezen voor kwaliteit. We doen wat klanten van ons verwachten en liefst nog meer, en adviseren en coachen werknemers naar meer inzicht in zichzelf, een volgende stap, een nieuwe baan. Zeker in deze tijd met onzekerheid over werk en werktoekomst, is investeren in jezelf geen overbodige luxe. De grote hoeveelheid aanmeldingen voor het ontwikkeladvies, ook bij Focus, geven aan dat niet alleen de behoefte groot is, maar werknemers nu ook in actie komen en eigen regie nemen. De erkenning op het gebied van loopbaanbegeleiding, -coaching en outplacement is voor ons een cadeau en groot goed”.
Voor klanten spelen meerdere redenen mee om voor Focus te kiezen, waaronder: de goede ervaringen in het verleden, de positieve feedback van de kandidaten, de prima prijsstelling, de flexibiliteit en de kwaliteit van de adviseurs. Enkele uitspraken van klanten die in het onderzoeksrapport zijn te lezen: “Loopbaanbegeleiding is als traject heel privé en ik volg het dan ook alleen vanaf de zijlijn. Het loopt goed en het belangrijke is dat onze medewerkers heel tevreden zijn”, “We nemen bij hen trajecten af om de medewerkers inzetbaar te houden en dat werkt naar tevredenheid” en “Het zijn duidelijk ervaren coaches en professionals die de kandidaat in zijn waarde laten en de ruimte geven” “Ze hebben een landelijke dekking, waardoor er altijd een coach in de buurt van de kandidaat is te vinden. Ze kunnen ook omgaan met kandidaten van hoog tot laag”, “Sterk is hun manier van zaken doen. Je hebt direct de juiste coach voor het traject. Er wordt goed uitleg gegeven en ze behalen hele goede resultaten”, “De samenwerking is heel prettig. Ze helpen ons met ons werk en de dilemma’s die we tegenkomen” en “Ze ontzorgen en doen daardoor meer dan alleen het verzorgen van een outplacementtraject.”.
Sinds 2017 maakt Focus Nederland onderdeel uit van HumanTotalCare, die als missie heeft vanuit verschillende merken (zoals HumanCapitalCare, ArboNed, Mensely en IT&Care), werkend Nederland gezond, gemotiveerd en competent te houden.
Met het dienstenpallet van Focus is HumanTotalCare beter in staat om klanten een compleet en integraal programma te bieden op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Christel Logemann licht toe: “We richten ons op het vergroten van de inzetbaarheid van medewerkers. Door het inzetten van loopbaanbegeleiding en –coaching kan uitval door werkgerelateerde stressklachten voorkomen worden. Daarnaast is Focus nog steeds beschikbaar voor begeleiding bij uitstroom en het begeleiden van medewerkers in herstel, naar nieuw werk”.