Ik ben een medewerker Ik ben een werkgever Aanmelden

Wat is een re-integratie werkervaringsplaats?

Re-integratie werkervaringsplaats tweede spoor

Een WEP zet je in bij een andere werkgever dan waar je in dienst bent. Het leidt tot opbouw van structuur in iemands leven. Na een periode van uitval is het weer wennen aan regelmatige verplichtingen, (zakelijk) contact met anderen en om met andere onderwerpen en taken bezig te zijn. Kortom: structuur en arbeidsritme opbouwen.

Daarnaast is het mogelijk om belastbaarheid te toetsen. Welke taken en verantwoordelijkheden gaan je goed af, welke zijn te zwaar en/of niet meer haalbaar? En, kunnen er nieuwe werkzaamheden aan toegevoegd worden? Onder begeleiding van de bedrijfsarts worden uren opgebouwd. De re-integratie adviseur, werkgever en medewerker bepalen in overleg de taken en verantwoordelijkheden.

Als laatste kan een WEP een kijkje geven in een andere branche of in ander type werk. De medewerker onderzoekt of een nieuw geformuleerde functie ook echt passend zou kunnen zijn. Een WEP is een veilige omgeving om ervaring op te doen en een netwerk op te bouwen. De geleerde vaardigheden en ervaring kunnen aan het cv toegevoegd worden, waardoor het makkelijker wordt om een passende baan te vinden.

Als werkgever een werkervaringsplaats aanbieden

Als werkgever benut je de mogelijkheden die de medewerker nog heeft. Tevens bied je iemand de kans weer terug te keren in het arbeidsritme als je een WEP mogelijk maakt.

De werkzaamheden die de medewerker voor je verricht zijn geheel kosteloos. Uiteraard is het wel nodig om de medewerker in te werken en te begeleiden. Onze adviseurs ondersteunen de medewerker tijdens een WEP.

Een WEP duurt gemiddeld drie maanden en is een goede manier om te kijken of iemand bij je organisatie past en vice versa. Het gebeurt regelmatig dat het tot een nieuwe baan leidt. Het kan de medewerker van morgen of overmorgen zijn!

Wil jij een werkervaringsplaats aanbieden of meer te weten komen? Neem dan contact op met ons projectbureau. Zij verwijzen je door naar de juiste collega.

Hoe kunnen we je helpen?

Keuzehulp

De keuzehulp helpt je met het nadenken over je vraag en welk traject het beste bij je past.
Keuzehulp

Chat

Stel je vraag via de chat of mail naar info@focusnederland.nl. We zijn op werkdagen van 08.30-17.00 uur bereikbaar.
Chat

Telefonisch contact

Je kunt ons op werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur bereiken op 088 007 14 00. Wil je liever teruggebeld worden? Dat kan ook. Stel je vraag dan via ons contactformulier.
Bellen