Ik ben een medewerker Ik ben een werkgever Aanmelden

Re-integratie 2e spoor

Als een medewerker moet re-integreren in het tweede spoor, zijn er veel richtlijnen die gevolgd moeten worden én wil je vanuit goed werkgeverschap ook aandacht houden voor de wensen van de medewerker. Wij zorgen voor focus op beweging en ondersteunen je met kennis van de wettelijke eisen vanuit de Wet Verbetering Poortwachter. Zo worden boetes vanuit het UWV voorkomen en verzuimkosten beperkt.
Bekijk de trajecten
Focus Locatie Zwolle

Hoe werkt het?

Het re-integratie 2e spoor traject bestaat uit drie fases: de inventarisatie-, de oriëntatie- en de bemiddelingsfase.

  1. Inventarisatiefase: In de Inventarisatiefase wordt helder hoe het re-integratietraject verder invulling krijgt. Dit traject doorloopt de medewerker samen met een persoonlijke re-integratieadviseur. In deze fase leert weet de medewerker welke stappen te gaan zetten, wordt persoonlijke veerkracht versterkt en krijgt hij/ zij het vertrouwen dat het goed komt. Deze fase wordt afgesloten met een inventarisatierapport & trajectplan en een driegesprek met de werkgever over de vervolgstappen. Lees er hier meer over.
  2. Oriëntatiefase: Op basis van het trajectplan uit de inventarisatiefase starten we met de oriëntatiefase. Deze fase bestaat uit de volgende modules: omgaan met verandering, zicht op zichzelf in relatie tot werk, arbeidsmarktkennis en zoekrichting, profilering in cv en brief. Na deze fase weet de medewerker wat hij/ zij moet gaan doen, is er veerkracht ontwikkeld en is er het vertrouwen aanwezig dat het goed komt. Lees er hier meer over.
  3. Bemiddelingsfase: In de bemiddelingsfase begeleiden we de medewerker bij alle keuzes en de persoonlijke route naar passend werk buiten jullie organisatie of een alternatief toekomstperspectief.  Deze fase bestaat uit de volgende modules: netwerk- en sollicitatievaardigheden, werk vinden met sociale media en actief netwerken en solliciteren. Met nieuwe vaardigheden zit de medewerker zelf aan het stuur om het vastgestelde toekomstperspectief te realiseren.  Lees er hier meer over.

Wat is het resultaat?

Na een re-integratie 2e spoortraject heeft de medewerker:

  • inzicht in talenten, motivatie en functiemogelijkheden
  • helder hoe de (werk) toekomstplan er uit kan aan zien
  • (weer) eigen regie genomen om deze toekomst te gaan realiseren
  • zelfvertrouwen om binnen afzienbare tijd een nieuwe baan of een ander toekomstperspectief te vinden

Wat kunnen wij voor je betekenen?

Op basis van de situatie van jouw medewerker kies je voor een van de onderstaande trajecten.

 

Oriëntatie en bemiddelingsfase

Je weet zeker dat een medewerker niet meer kan terugkeren in eigen functie. Dan kun je het hele vervolgtraject starten. In de oriëntatiefase krijgt de medewerker inzicht wat er nodig is om verder te komen en de handvatten om dit te doen. In de bemiddelingsfase begeleiden we de medewerker bij de kortste route naar passend werk elders of een alternatief toekomstperspectief. De medewerker zit zelf aan het stuur om deze toekomst te realiseren. 

Oriëntatiefase

De inventarisatiefase is afgerond. Omdat je nog geen scherp beeld hebt over de arbeidsmogelijkheden van jouw medewerker, kies je eerst voor de oriëntatiefase. Wellicht kan de medewerker toch nog terugkeren in zijn eigen functie? De exacte invulling van de bemiddelingsfase wordt helder in de oriëntatiefase, op basis van de mogelijkheden en beperkingen die jouw medewerker heeft.

Inventarisatiefase

In de Inventarisatiefase wordt helder hoe het re-integratietraject 2e spoor van jouw medewerker concreet invulling krijgt. Deze fase wordt afgesloten met een inventarisatierapport & trajectplan en een driegesprek met jouw medewerker over de vervolgstappen.
Laad meer

Hoe kunnen we je helpen?

Keuzehulp

De keuzehulp helpt je met het nadenken over je vraag en welk traject het beste bij je past.
Keuzehulp

Live-chat

Stel je vraag direct via de chat. Op werkdagen geven we je tussen 08.30 en 17.00 uur direct een antwoord.
Chat

Telefonisch contact

Je kunt ons op werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur bereiken op 088 007 14 00. Wil je liever teruggebeld worden? Dat kan ook. Stel je vraag dan via ons contactformulier.
Bellen