Ik ben een medewerker Ik ben een werkgever Aanmelden

Zorg voor beweging

Er kunnen momenten zijn dat een medewerker even niet kan werken of bang is om uit te vallen. Door impact van gezondheid op werk. Of omdat de baan eigenlijk niet meer zo goed past bij de ambities van de medewerker of in het leven dat hij of zij nu leidt. Is er een mogelijke mismatch met werk? Of is een re-integratie 2e spoortraject aan de orde. Dan zijn wij er voor jullie. We gebruiken bijna 35 jaar ervaring advies en -ontwikkeling om medewerkers vandaag vooruit te helpen.

Hoe kunnen wij jou helpen?

Loopbaancoaching

Als een medewerker zich regelmatig ziekmeldt of is uitgevallen, kan er meer aan de hand zijn. Past de functie nog wel goed bij de medewerker in het leven dat hij of zij leidt? Loopbaancoaching geeft inzicht wat er nodig is om (weer) gezond, gemotiveerd en competent aan het werk te zijn en te blijven. In de huidige functie, met ander werk of in een andere organisatie.
Lees meer over loopbaancoaching

Re-integratie 2e spoor

Een medewerker is al geruime tijd niet aan het werk en er lijken onvoldoende mogelijkheden om terug te keren in de huidige functie, het 1e spoor. Dan moet een traject Re-integratie 2e spoor worden opgestart. De re-integratieadviseur begeleidt de medewerker naar duurzaam en passend werk, of naar een andere toekomstbestemming. Met oog voor alle praktische, wettelijke en vaak ook emotionele aspecten die hierbij komen kijken.
Lees meer over re-integratie 2e spoor

Onze trajecten

Onze persoonlijke trajecten zijn gebaseerd op jouw precieze vraag en de juiste match met onze enthousiasmerende, ervaren loopbaanprofessionals. Met een gezonde dosis humor enthousiasmeren we én dagen we uit om kleine stappen te blijven zetten. Zowel in werk als privé. We combineren persoonlijk advies, e-coaching en training met een uitgebreide digitale leeromgeving zodat we samen optimaal resultaat behalen.

Veelgestelde vragen

Ik twijfel over het juiste traject.
We geven je uiteraard graag advies. Je kunt ons bellen tussen 08.30 en 17.00 uur op 088-0071400. We helpen je graag verder. PS: Heb je de keuzehulp al geprobeerd?
Ik wil (eerst) een kort loopbaanadvies. Kan dat ook?
Jazeker. Speciaal hiervoor hebben we het Loopbaanconsult van 1,5 uur ontwikkeld. Afhankelijk van de situatie kan één adviesgesprek voldoende zijn om de vervolgstappen te bepalen maar het loopbaanconsult kan ook het startpunt zijn van een vervolgtraject.
Hoe zit het met alle wettelijke aspecten?
Bij trajecten die worden doorlopen tijdens ziekmelding bewaken wij de van toepassing zijnde wettelijke richtlijnen van de Wet Verbetering Poortwachter. Dit betreft de dienstverleningen:
Wat als er geen klik is met de adviseur?
Het kan voorkomen dat er na de eerste kennismaking het gevoel is dat de door ons voorgestelde adviseur niet de juiste match is om verder te komen. In dat geval kun je contact met ons opnemen en overleggen we samen welke adviseur beter past.
Wat als blijkt dat het gekozen traject te kort is?
Voor de volgende trajecten is verlenging mogelijk:
Werkt er altijd een adviseur in mijn regio?
Er werken meer dan 90 loopbaanprofessionals voor Focus Nederland. Onze professionals werken bovendien op meerdere locaties en hebben kennis van de arbeidsmarkt in de hele regio. Het eerste gesprek vindt meestal plaats op een van onze locaties; de vervolggesprekken doen we vaak online. We vinden altijd een oplossing om de dienstverlening zo snel mogelijk te laten starten, met de best passende adviseur.
Wat doen jullie met de aanmeldgegevens?
Bij de aanmelding voor een traject van Focus Nederland vragen we je om relevante gegevens in te vullen om jouw aanmelding te kunnen verwerken en onze dienstverlening uit te kunnen gaan voeren. De wijze waarop wij persoonsgegevens verwerken lees je in ons privacyreglement.
Kan ik nog annuleren of wijzigen?
Annuleren kan tot 5 dagen voor aanvang van een traject. Wijzigen van een startdatum kan in overleg wel of niet plaatsvinden. Neem hiervoor contact met ons op. Meer informatie lees je in onze Algemene voorwaarden.
Kan een medewerker zichzelf ook aanmelden?
Dat kan zeker. Als een medewerker zichzelf aanmeldt en de werkgever gaat de factuur voldoen, dan nemen wij altijd nog even contact op met de werkgever met het verzoek om deze aanmelding, en daarmee de betalingsverplichting, te bevestigen.

Hoe kunnen we je helpen?

Keuzehulp

De keuzehulp helpt je met het nadenken over je vraag en welk traject het beste bij je past.
Keuzehulp

Live-chat

Stel je vraag direct via de chat. Op werkdagen geven we je tussen 08.30 en 17.00 uur direct een antwoord.
Chat

Telefonisch contact

Je kunt ons op werkdagen tussen 08.30 – 17.00 uur bereiken op 088 007 14 00. Wil je liever teruggebeld worden? Dat kan ook. Stel je vraag dan via ons contactformulier.
Bellen